Cele

Zajęcia logopedyczne wychodzą naprzeciw potrzebom językowym dzieci. Głównym celem tych zajęć jest profilaktyka wad wymowy i zaburzeń mowy, a także wspomaganie rozwoju kompetencji językowych, które decydować będą o powodzeniu i sukcesach dziecka w edukacji szkolnej. Nie mniej ważna jest także korekta powstałych już wad czy zaburzeń. Okres przedszkolny to czas, kiedy terapia jest najbardziej efektywna. Nie wolno czekać w nadziei, że dziecko wyrośnie, że jeszcze dojrzeje i zaczynać terapię dopiero w szkole. Wprawdzie na terapię nigdy nie jest za późno, ale będzie to zadanie z różnych powodów o wiele trudniejsze.

Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Ukierunkowana jest ona na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowego rozwoju dziecka jako jednej z przyczyn niepowodzeń szkolnych. Udzielanie pomocy dzieciom w sferze rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego odbywa się przez zabawę.  Terapia pedagogiczna            w przedszkolu obejmuje usprawnianie funkcji odpowiedzialnych za uczenie się matematyki oraz usprawnianie funkcji słuchowych, wzrokowych, ruchowych i ich właściwej koordynacji.
Podczas pracy z dzieckiem stosowane są metody wspierające i stymulujące naturalny rozwój dziecka oraz angażujące wiele zmysłów: słuch, wzrok, dotyk

W ramach terapii psychologicznej w przedszkolu prowadzone są zajęcia indywidualne z psychologiem. Zajęcia poprzedza obserwacja dziecka, analiza dostępnej dokumentacji oraz diagnoza przeprowadzona przez psychologa. Celem terapii psychologicznej jest próba zatrzymania pogłębiających się nieprawidłowości w rozwoju dziecka oraz wspomożenie jego rozwoju społecznego i emocjonalnego. Nauka większej samodzielności prowadzi do poprawy jakości życia zarówno dziecka, jak i osób mu bliskich.

Psycholog

Bliskie jest mi podejście, w którym najważniejsze są relacje, zaufanie i uważność na dziecko – jego emocje, potrzeby i codzienne doświadczenia. Tworzę przestrzeń, w której dzieci mogą czuć się bezpiecznie, być sobą i rozwijać swoje kompetencje emocjonalne i społeczne.
W codziennej pracy pozostaję w kontakcie z rodzicami i opiekunami oraz z zespołem przedszkola. Wierzę, że dzięki takiej współpracy jesteśmy w stanie skuteczniej wspierać dzieci w ich rozwoju oraz w radzeniu sobie z trudnościami.

Serdecznie zapraszam Państwa do kontaktu i skorzystania z konsultacji.

Spotkania odbywają się w piątki, po wcześniejszym umówieniu się mailowo: patnie9449@edu.wroclaw.pl

Patrycja Niedziołko

Pedagog specjalny

Pedagog specjalny ma za zadanie diagnozować  indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień, a także przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu w życiu przedszkolnym.  Udzielanie pomocy dzieciom, opiera się na terapii poprzez zabawę i obejmuje wspomaganie rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego. Usprawniane są funkcje percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej, koncentracji uwagi, motoryki małej i dużej, a także samoregulacji kiedy dziecko nie potrafi wyrazić swoich emocji i potrzeb.

Serdecznie zapraszam do kontaktu wszystkich Rodziców i Opiekunów, którzy chcieliby porozmawiać o rozwoju swojego dziecka, możliwościach udzielania mu pomocy w nauce nowych umiejętności oraz o wszystkim innym, co Państwa zastanawia.

Godziny dostępności dla Rodziców: każdy czwartek w godzinach 7:00 – 9:00

(proszę o wcześniejszy kontakt i umówienie się na konsultacje – e-mail: patbie8616@edu.wroclaw.pl

Logopeda

Zajęcia logopedyczne prowadzi  neurologopeda Anna Soja.

Jestem neurologopedą i w swojej pracy wspieram rozwój mowy oraz komunikacji u dzieci.
Pomagam dzieciom z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, trudnościami w rozumieniu i używaniu języka oraz wybiórczością pokarmową.
Zajęcia logopedyczne odbywają się w:
poniedziałki (Zajączki)
wtorki (Krasnale)
środy (Motyle)
Istotną rolę w powodzeniu terapii logopedycznej odgrywają rodzice oraz systematyczna praca z dzieckiem w domu. Współpraca logopedy z rodzicem jest kluczowa dla skutecznej terapii logopedycznej. Dziecko zakwalifikowane na zajęcia powinno posiadać swój zeszyt, który ułatwia kontakt z rodzicami i pracę nad korygowaniem nieprawidłowej wymowy.
Zapraszam Państwa do kontaktu, konsultacje odbywają się po wcześniejszym uzgodnieniu dogodnego terminu:
annsoj2037@edu.wroclaw.pl
Anna Soja