Uwaga rodzice.

Pojawiła się nowa uchwała Rady Miasta dotycząca kryteriów rekrutacji do przedszkoli oraz klas I.

Cała uchwała do zapoznania tutaj:
Uchwała Rady Miasta z dnia 25 listopada 2021r.

Istotne zmiany to m.in. zmiana kryteriów.

Pojawiło się nowe kryterium związane z aktywnym statusem w programie Nasz Wrocław, które zastąpiło kryterium złożenia PIT we Wrocławiu.
Kryterium to pojawiło się zarówno na poziomie rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych, jak i do klas I w szkołach podstawowych.

Dodatkowo w przypadku innych kryteriów nastąpiła zmiana w liczbie punktów, jakie mogą uzyskać kandydaci po ich spełnieniu, np. w rekrutacji do przedszkoli nastąpił wzrost liczby otrzymanych punktów za kryterium zgłoszenia do tej samej placówki jednego lub więcej dzieci, lub zgłoszenie dziecka posiadającego rodzeństwa do 25 pkt, a w rekrutacji do klas I szkół podstawowych obniżenie liczby punktów za uczęszczanie do oddziału przedszkolnego przy szkole podstawowej do 60 pkt.

Czym jest program Nasz Wrocław?
Program Nasz Wrocław skierowany jest do mieszkańców Wrocławia, którzy aktywnie chcą korzystać ze zniżek dotyczących usług między innymi instytucji użyteczności publicznych, takich jak wejście z rodziną do ZOO, czy korzystanie ze zniżek na komunikację miejską MPK. Warunkiem skorzystania z programu jest rejestracja konta na stronie programu oraz dokonanie aktywacji statusu członka w programie Nasz Wrocław  poprzez potwierdzenie złożonej deklaracji PIT we Wrocławiu.
Link do programu Nasz Wrocław: https://www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw/

Jak uzyskać aktywny status w programie?
Aktywny status w programie Nasz Wrocław można uzyskać bez wychodzenia z domu.
Szczegóły w jaki sposób tego dokonać użytkownicy odnajdą na stronie:https://www.wroclaw.pl/nasz-wroclaw/nasz-wroclaw-jak-przedluzyc-status-podatnika-w-programie-nasz-wroclaw

Jak uzyskać aktywny status w programie, gdy nie ma się dostępu do internetu?

Pierwszym krokiem w celu uzyskania aktywnego statusu jest założenie konta w Programie Nasz Wrocław w siedzibie Urzędu Miejskiego Wrocławia przy  ul. Kotlarskiej 41. Założenie konta odbywa się poprzez podanie pracownikowi Urzędu Miejskiego danych wymaganych do rejestracji tj.: imię i nazwisko, nr PESEL, adres zamieszkania, itd.

Po rejestracji konta, osoba ubiegająca się o uzyskanie aktywnego statusu powinna osobiście okazać dokument potwierdzający fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych we Wrocławiu w jednym z czterech Punktów Obsługi Klienta na terenie miasta Wrocławia (ul. Kotlarska 41, ul. Sztabowa 98, ul. Krzywoustego 286, ul. Chociebuska 8-10).

Dodatkowo dla osób nie mających dostępu do Internetu lub wykluczonych cyfrowo – nieposiadających adresu elektronicznej skrzynki pocztowej Gmina Wrocław nawiązała współpracę z wolontariuszami IT, którzy sprawują darmową pomoc w zakresie usług elektronicznych w trzech filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Tadeusza Różewicza o numerach: 1(ul. Sztabowa 98), 11 (ul. Krzywoustego 286) oraz 58 (pl. Teatralny 5).

Weryfikacja statusu w programie
Komisja rekrutacyjna działająca w przedszkolu/szkole zgodnie z trybem rozpatrywania wniosków oraz kryteriów w nich zawartych otrzyma dostęp do aplikacji Nasz Wrocław, która pozwoli na zweryfikowanie statusu po nr PESEL rodzica wpisanego w oświadczeniu.

About Author